نقص و فطرت

یکی میگفت نداشتن باعث میشه که همیشه در وجودت یه خلا ایجاد بشه و تو همیشه دنبال این باشی که این خلا رو پر کنی...
حالا این خلا میتونه از نوع روحی باشه میتونه از نوع جسمی باشه

اول از کجا شروع شد؟

از همون اول اول.حتی بچه های تازه به دنیا اومده شیرخواره هم نقص رو در خودشون احساس میکنن...
اما وقتی نقص احساس میشه که آدم یه سطح آگاهی از خودش یا محیط اطرافش داشته باشه - ولی اونا که درکی از خودشون یا محیط اطرافشون ندارن...

اینه که میگیم یه سری احساسات هست که بدون آگاهی از درون انسان نشات میگیره به صورت فطری در نهاد انسانهاست.
ولی فطرت چیه؟ از کجا این موهبت در انسان رشد کرده ...

همین نشون میده که انسان یا حتی حیوانات و موجودات از همون ابتدا رشد یافته هستند البته این یه درجه ای داره (درجه سطح رشد یافتگی) ولی در ابتدای ورود به زمین این رشد در اونها دیده میشه به خاطر وجود چیزی که از همون ابتدا بدون اینکه تلاشی برای یافتنش صورت بگیره در وجودشون دیده میشه ...

چند وقت پیش وقتی برای سحری خوردن بلند شده بودم تلویزیون داشت یه فیلم مستند از تولد لاکپشتها نشون میداد ... لاک پشتها هیچ شناختی از محیط بیرون نداشتن و درست در فضای زیرین زمین به دنیا میومدن ولی وقتی خاک رو کنار میزدن مستقیم به سمت دریا میرفتن ... در حالیکه هیچ آگاهی قبلی از وجود دریا نداشتند...
استثناء‌ هم بود و یکی دو تا راه رو اشتباه میرفتن که این نشون دهنده عدم همون اندازه رشد بوده ...که البته چیزهای شبیه به این مورد خیلی خیلی زیاد و به حد وفور در زمین دیده میشه ...(دل هر ذره که بشکافی - آفتابیش در جهان بینی)

حالا این رشد اولیه یا فطرت اولیه چطور در نهاد موجودات گذاشته شده موضوع صحبت بعدیه ...

فعلا میخوام که تا همین جا هر چی به ذهنتون میرسه بیان کنید تا یک قدم بریم عقب تر ...

نظرات 4 + ارسال نظر
فواد و الهام سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 04:42 ب.ظ http://foad25.blogsky.com

سلام من اولین نفر هستم که ایم نوشته هارو می خوانم
بعد از یک دقیقه که نوشتی

خوب بود

به ما سر بزن

مسیح سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 05:54 ب.ظ

مریم شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 02:06 ق.ظ http://faslebieshghi.blogsky.com

سلام
متن خیلی جالبی بود درسته من خیلی از این موردا دیدم
خیلی بهش توجه کردم . مثل همون لاک پشته مثال خیلی باحالی بود من فکر می کنم اگه همه یه ذره دقیقتر به این مثالها توجه کنند شاید هیچ نقصی دیگه نباشه ((البته فکر کنما))
موفق باشی منتظر مطلب بعدی می مونم دوست عزیز
پیش منم بیا خوشحال می شم

مرتضی دوشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 12:43 ب.ظ http://damavandiran.blogsky.com

اولین باربود که به وبلاگ شما سرزدم اکثرنوشته هاتون خوب بود ودرمورد این مطلب باید خدمتتون عرض کنم که جدای فطرت درموجودات زنده درخصوص انسانها عقل وشعور و۰۰۰درنظرداشته باشید . پایدارباشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد